Postin lakko vaikuttaa edelleen Smartumin setelien ja korttien kulkuun. Lue asiasta tarkemmin tiedotteestamme. PS. SmartumPay-mobiilisovelluksella sähköiset Saldo-edut ovat käytettävissä heti. Lue tiedote tästä

Smartum-etujen tilaaminen

Jos olet jo aiemmin tilannut Smartumin etuja, pääset tekemään uuden tilauksen kirjautumalla verkkopalveluumme sivun oikeasta yläkulmasta.

Jos olet tilaamassa etujamme ensimmäistä kertaa, rekisteröidy Smartum-etujen tilaajaksi yläkulman Tilaa-napin kautta. Ennen tilauksen tekoa kannattaa mietiskellä mm. seuraavia seikkoja jo etukäteen:

  • työsuhde-edut, joilla haluat pitää huolta henkilöstösi hyvinvoinnista
  • edun/etujen suuruus sekä mahdolliset omavastuuosuudet
  • etujen jakaminen: tarjoatko edut sähköisesti Smartum Saldolla vai perinteisinä seteleinä
  • etujen tilausrytmi: tietyin aikavälein vai tarvittaessa

Tilauslistan käyttö

Smartum-etuja tilatessasi verkkopalvelussamme, tulet törmäämään ilmoittautumispalvelun tilauslistaan. Se helpottaa edun hallinnointia mukavasti etenkin silloin, kun työntekijämäärä on suuri. Tilauslistan käyttö on tarpeen, kun tilaat Smartum Saldoa tai nimettyjä seteleitä tai, kun lataat työntekijöidesi Smartum-tileille saldoa.

Nimeämättömien Smartum-seteleiden tilaajana ilmoittautumispalvelun tilauslista on passeli sinulle, joka haluat helpottaa tietojen keräämistä Smartum-edun haluavista työntekijöistä. Palvelun avulla tiedotat henkilöstöäsi eduista ja työntekijät ilmoittautuvat etujen käyttäjiksi suoraan Smartum-verkkopalvelussa.

Rekisteröityminen etujen tilaajaksi

Ennen ilmoittautumispalvelun käyttöä kannattaa varmistaa, että henkilöstölläsi on käytössään sähköpostiosoite. Kun olet rekisteröitynyt Smartum-etujen tilaajaksi ja ilmoittanut tilauslistaan etuihin oikeutettujen työntekijöidesi sähköpostiosoitteet, lähtee työntekijöille linkki etuun ilmoittautumiseen sähköpostitse. Linkin kautta työntekijät pääsevät rekisteröitymään ja ilmoittautumaan edunsaajiksi Smartum-verkkopalvelussa.

Vielä viimesilaukset!

Kun etuihin ilmoittautumisaika (norm. 2 viikkoa) on päättynyt, hyväksyt etuun ilmoittautuneet, tilaat edut ja maksat laskun. Maksun saavuttua etu jakautuu edunsaajien Smartum-tileille. Smartum Saldo on käytettävissä heti käyttöpaikasta riippuen SmartumPay-mobiilisovelluksen kautta, kun etu on jakautunut Smartum-tileille.

Halutessasi voit tilata työntekijöille Smartum-maksukortin (Liikuntasaldo, Liikunta- ja kulttuurisaldo sekä Lounassaldo), joka toimitetaan suoraan työntekijän ilmoittamaan osoitteeseen. Setelit (Lounas, Liikunta sekä Liikunta ja kulttuuri) toimitamme heti seuraavana arkipäivänä laskun kirjautumisesta Smartumille. Työmatka- ja hierontaedussa maksu tapahtuu kokonaisuudessaan SmartumPay-mobiilisovelluksella.

Tilaa setelit valmiiksi nimettyinä

Helpota seteleiden hallinnointia ja tilaa Smartum Liikuntasetelit ja Smartum Liikunta- ja kulttuurisetelit valmiiksi työntekijöille nimettyinä. Tällöin työntekijän nimi painetaan hänelle tilattavien setelien taakse. Valmiiksi nimetyt setelit voit tilata Smartum-verkkopalvelussa setelitilauslistalla, joko ilmoittautumispalvelun tai excel-listan avulla.

Huom! Nimettyjen seteleiden tilaaminen ei ole toistaiseksi mahdollista uusien tilaajien tilausprosessin kautta. Mikäli olet uusi asiakas ja haluat tilata nimettyjä seteleitä, olethan yhteydessä myyjiimme, joiden yhteystiedot löydät täältä.

Tsekkaa seuraavat seikat nimettyjä seteleitä tilatessasi

  • Minimitilaus on yksi vihko eli kymmenen seteliä. Yhdelle työntekijälle voi tilata vain kokonaisia vihkoja.
  • Mieti etukäteen, kenelle ja kuinka paljon seteleitä tilataan. Tilauslistan avulla kokoat tiedon helposti.
  • Valmiiksi nimetyt setelit toimitetaan kahden viikon kuluessa siitä, kun maksusuoritus näkyy Smartumin tilillä.
  • Nimeämispalvelun kustannus on 7 senttiä (0,07 ) per seteli, kuitenkin minimissään 75 €. Tilaukselle lisätään hallinnointikulu 25 €. Hintoihin lisätään arvonlisävero (24 %) 1.1.2019 alkaen.