Vår kundtjänst hjälper dig
Du hittar svar på dina frågor och får hjälp från vår kundtjänst. Vi finns här för dig.
Vår kundtjänst hjälper dig gärna
Vår kundtjänst betjänar dig via chatt, e-post och telefon.
Chatt:
På vardagar från 8 till 22
Du kan startta chatten genom att klicka på pratbubblan i det nedre högra hörnet.
Du kan nå oss via e-post på asiakaspalvelu@smartum.fi
Telefonkundservice:
På måndag från 10 till 12
På tisdag från 10 till 12
På torsdag från 10 till 12
Vår telefontjänst betjänar arbetsgivare och tjänsteleverantörer. Förmånsanvändare betjänas via chatten och e-post.
Du kan nå oss via telefon 0600 149 88*
*Samtal till kundtjänsten kostar utöver lokalnätsavgift eller mobiltelefonavgift 30 cent/minut, dock högst 4 euro/samtal. Om du ringer som arbetsgivare, det vill säga som beställare av Smartum-förmåner, debiteras endast lokalnätsavgift eller mobiltelefonavgift för samtalet.
Smartum Whistleblower
Smartum gör whistleblowing tillgängligt för sina anställda och externa parter. Här hittar du en länk till anmälningskanalen där du kan rapportera misstänkta missförhållanden. Anmälan kan göras helt anonymt. Innan du rapporterar ska du läsa sekretesspolicyn och instruktionerna.
Faktureringsuppgifter
Vi önskar att få fakturor i första hand som nätfakturor, om möjligt.
Nätfakturaadress: 003727801019
Operatör: Open Text Oy
Förmedlarkod: 003708599126
E-postadress: scanning.europe@liaison.com
(Enda tillåtna format är pdf-fil, en faktura per fil, fakturans adressfält ska innehålla adress för pappersfakturor)
Smartum Ab
PB 7000
16810871
00019 SSC