Vår kundtjänst hjälper dig

Du hittar svar på dina frågor och får hjälp från vår kundtjänst. Vi finns här för dig.

 

Hitta hjälp på vårt Help Center

Hittade du det du sökte på vårt Help Center? Vi har sammanställt instruktioner på vårt Help Center om hur du använder Smartum-förmåner samt frågor och svar ur alla våra kundgruppers perspektiv. Klicka och hitta svaren snabbt till även de mest krångliga frågor!

Till Help Center

Kundtjänst

Vår kundtjänst hjälper dig gärna

Vår kundtjänst betjänar dig via chatt, e-post och telefon.

Chatt:
På vardagar från 8 till 22

Du kan startta chatten genom att klicka på pratbubblan i det nedre högra hörnet.

Du kan nå oss via e-post på asiakaspalvelu@smartum.fi

Telefonkundservice:
På måndag från 10 till 12
På tisdag från 10 till 12
På torsdag från 10 till 12

Vår telefontjänst betjänar arbetsgivare och tjänsteleverantörer. Förmånsanvändare betjänas via chatten och e-post.

Du kan nå oss via telefon
0600 149 88*

*Samtal till kundtjänsten kostar utöver lokalnätsavgift eller mobiltelefonavgift 30 cent/minut, dock högst 4 euro/samtal. Om du ringer som arbetsgivare, det vill säga som beställare av Smartum-förmåner, debiteras endast lokalnätsavgift eller mobiltelefonavgift för samtalet.

Valikkokuva_asiakaspalvelu

Smartum Whistleblower


Smartum gör whistleblowing tillgängligt för sina anställda och externa parter. Här hittar du en länk till anmälningskanalen där du kan rapportera misstänkta missförhållanden. Anmälan kan göras helt anonymt. Innan du rapporterar ska du läsa sekretesspolicyn och instruktionerna.

Rapportera anonymt

Faktureringsuppgifter

Vi önskar att få fakturor i första hand som nätfakturor, om möjligt.

Nätfrakturor

Nätfakturaadress: 003727801019
Operatör: Open Text Oy
Förmedlarkod: 003708599126

E-post

E-postadress: scanning.europe@liaison.com

(Enda tillåtna format är pdf-fil, en faktura per fil, fakturans adressfält ska innehålla adress för pappersfakturor)

Pappersfakturor

Smartum Ab
PB 7000
16810871
00019 SSC