Käytännön ratkaisuja, vinkkejä ja apua koronatilanteessa etujemme käyttäjille, työnantajille ja palveluntarjoajille. Käy katsomassa täältä!

Smartum Työmatkaedun maksujen vastaanottaminen

Smartumin Työmatkaedulla asiakkaasi voivat maksaa työmatkalippunsa ja matkakorttinsa helposti SmartumPay-sovelluksella.

SmartumPay-mobiilimaksujen vastaanottaminen

Smartum Työmatkaedulla maksaminen tapahtuu asiakkaan SmartumPay-sovelluksella. Asiakas valitsee sovelluksesta oikean toimipaikan, syöttää sovellukseen summan ja maksaa. Kun asiakas on suorittanut maksun, hän esittää kassalla maksusta luodun kuitin. Tarkista kuitista, että maksettu summa sekä toimipisteen nimi ja osoite ovat oikein. Kuitin yläkulmasta näet päivämäärän ja kellonajan, jolloin maksu on tehty. Kuitissa näkyvä animaatio liikkuu 30 minuuttia maksun luomisesta. Kuitti on voimassa kuitenkin myös tämän jälkeen. Kuittia näpäyttämällä pääsee tarkistusnäkymään, jossa maksun voi merkata tarkistetuksi. Kuitin ja tarkistusnäkymän tilaksi muuttuu ”tarkistettu”. Näin varmistetaan, että palvelu lunastetaan kuitilla vain kerran. Maksu lyödään kassaan kuitissa näkyvällä summalla.

Jos veloitus on virheellinen, voit mitätöidä sen saman päivän aikana kirjautumalla tunnuksillasi Smartumin verkkopalveluun.