SmartumPay-sovellukseen on tuotu vaihtoehtoinen kirjautumistapa, jonka avulla kirjautuminen sujuu aiempaa mutkattomammin. Lue lisää
Olemme lopettaneet nimettyjen seteleiden myynnin lokakuusta 2021 alkaen.

Valikkokuva_maksutavat

Päivittyvää tietoa SmartumPay-kirjautumisesta

Ajankohtaista 1.10.2021 

Olemme nyt tuoneet SmartumPayhin vaihtoehtoisen kirjautumistavan, jonka avulla sovellukseen kirjautuminen onnistuu myös niille SmartumPlus-käyttäjille, joilla on aiemmin ollut haasteita kirjautumisessa. Haasteita on esiintynyt tiettyjen puhelinmallien, käyttöjärjestelmien ja pankkitunnusten käyttäjillä. 

Lue lisää vaihtoehtoisesta kirjautumisesta

Ajankohtaista 15.7.2021:

Olemme työskennelleet ahkerasti koko kevään ja uudistaneet sovellustamme, jotta sovellukseen kirjautuminen onnistuisi jatkossa yhä mutkattomammin.

Olemme nyt uudistaneet SmartumPay-sovellukseen liittyvän kirjautumispalvelun. Odotamme uudistuksen ratkaisevan suuren osan niistä kirjautumiseen liittyvistä haasteista, joita on esiintynyt tiettyjen puhelinmallien, käyttöjärjestelmien ja pankkitunnusten käyttäjillä.

Uudistettu kirjautuminen toimii ainoastaan SmartumPayn uudessa sovellusversiossa 1.15.1., jonka tuomme vaiheittain kaikkien SmartumPay-käyttäjien saataville.

Kun uusi versio on saatavilla puhelimeesi, saat sen käyttöösi seuraavasti:

Mikäli puhelimessasi on päällä automaattiset päivitykset, päivittyy uusi sovellusversio sinulle automaattisesti, kun se on saatavilla puhelimeesi. Muussa tapauksessa sinun tulee päivittää uusin versio itse, kun huomaat sen tulevan saataville sovelluskauppaasi. Sovelluksen päivityksen jälkeen sinun tulee kirjautua uudelleen sovellukseen. Kirjautuminen tapahtuu päivityksen jälkeen automaattisesti uuden kirjautumispalvelun kautta ja kirjautuminen tehdään samalla tavalla kuin aiemminkin.

Kun uusi sovellusversio on kaikkien saatavilla, tulemme lähettämään kaikille SmartumPayn käyttäjille sähköpostitse viestin, jossa kehotamme päivittämään sovelluksen uusimpaan versioon. Päivitämme tiedon myös tähän blogiin. Sovelluksen päivityksen jälkeen sinun tulee kirjautua uudelleen sovellukseen. Tällöin kirjautuminen tapahtuu automaattisesti uuden kirjautumispalvelun kautta.


Päivitys 19.2.2021: Olemme ratkaisseet suurimman osan kirjautumisongelmista. Osalla asiakkaista ongelmia saattaa kuitenkin edelleen ilmetä, ja työskentelemme ahkerasti ratkaisun löytämiseksi. Danske Bankin tunnuksia käyttävillä esiintyneissä ongelmatilanteissa on usein auttanut selaimen vaihtaminen Mozilla Firefox -selaimeksi.

Osalla SmartumPayn käyttäjistä on ollut viime aikoina vaikeuksia kirjautua SmartumPay-sovellukseen, kun he käyttävät pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. Ongelmia on ilmennyt erityisesti Android-käyttöjärjestelmää käyttävillä henkilöillä. Olemme pahoillamme aiheutuneesta vaivasta. Päivitämme tätä artikkelia ja kerromme selvitystyön etenemisestä.

Tarkistathan, että käytössäsi uusin versio SmartumPay-sovelluksesta (versio 1.15.0) Voit tarkistaa version SmartumPay-sovelluksesta painamalla asetukset-ikonia.
Huom! Jos kirjautuminen ei onnistu ensimmäisellä kerralla, suosittelemme kokeilemaan kirjautumista uudelleen.

Osalla ongelmaan ovat auttaneet seuraavat vinkit:

  • Päivitä sovellus.
  • Poista sovellus ja asenna se uudelleen. Sovelluksien latausnapit löydät alempaa.
  • Käynnistä laite uudelleen.
  • Päivitä laitteen ohjelmisto uusimpaan versioon.
  • Mikäli olet OP:n asiakas, kirjaudu sovellukseen avainlukulistalla mobiiliavaimen sijaan.

Lisää vinkkejä ja tarkempia ohjeita löydät Help Centeristä.