SmartumPay-sovellukseen on tuotu vaihtoehtoinen kirjautumistapa, jonka avulla kirjautuminen sujuu aiempaa mutkattomammin. Lue lisää
Olemme lopettaneet nimettyjen seteleiden myynnin lokakuusta 2021 alkaen.

Maksujen vastaanottaminen_pienennetty

Vaihtoehtoinen kirjautumistapa SmartumPay-sovellukseen

Olemme nyt tuoneet SmartumPayhin vaihtoehtoisen kirjautumistavan, jonka avulla sovellukseen kirjautuminen onnistuu nyt myös niille SmartumPlus-käyttäjille, joilla on aiemmin ollut haasteita kirjautumisessa. Haasteita on esiintynyt tiettyjen puhelinmallien, käyttöjärjestelmien ja pankkitunnusten käyttäjillä. 

Kenelle vaihtoehtoinen kirjautuminen on tarkoitettu? 

Vaihtoehtoinen kirjautuminen on tarkoitettu niille SmartumPlus-hyvinvointisaldoa käyttäville, jotka eivät ole aiemmin päässeet kirjautumaan SmartumPay-sovellukseen. Niiden, joilla kirjautuminen on onnistunut jo aiemmin, ei tarvitse tehdä mitään. 

Kuinka vaihtoehtoista kirjautumista käytetään? 

Vaihtoehtoiseen kirjautumiseen pääsee SmartumPayn aloitusnäkymästä klikkaamalla alareunan painiketta "Vaihtoehtoiset kirjautumistavat”. Tämän jälkeen ruudulle avautuu kaksi kirjautumisvaihtoehtoa:

  1. Kirjautumislinkkiä klikkaamalla pääsee kirjautumaan pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella selaimessa, eli ns. kiertotietä pitkin. Tätä kannattaa siis kokeilla, vaikka kirjautuminen pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella ei olisi aiemmin onnistunut.  
  2. QR-kirjautumista voi käyttää, jos on kirjautunut tietokoneella osoitteessa https://plus.smartum.fi/login ja saanut QR-koodin.

Katso tarkemmat kirjautumisohjeet Help Centeristä

Vaihtoehtoinen kirjautuminen toimii vain uudessa sovellusversiossa 

Vaihtoehtoinen kirjautumistapa toimii vain SmartumPayn uudessa sovellusversiossa, jonka versionumero on 1.16.0 tai uudempi. 

Heräsikö sinulla jotakin kysyttävää kirjautumiseen liittyen? 

Asiakaspalvelumme auttaa mielellään (chat avoinna arkisin klo 8-22).