Smartum Plus- ja Smartum Saldo -palveluiden etuvalikoima ja ominaisuudet eroavat toisistaan. HUOM! Jos harkitset työsuhde-etuja yrityksellesi, tutustu Epassin palveluihin.
Uusi asiakas: Tilaa henkilöstöedut Epassilta
Keskeiset erot palveluiden välillä
Palvelusta toiseen siirtyminen
Voinko siirtyä Smartumista Epassiin itse?
Viimeksi päivitetty: 12.8.2025
Uusi asiakas: Tilaa henkilöstöedut Epassilta
Smartum on nyt osa Epassia.
Smartumin palveluihin ei enää ole mahdollista rekisteröityä uutena asiakkaana. Jos olet uusi asiakas, etkä ole aiemmin tilannut yrityksesi työsuhde-etuja Smartumilta, luo uusi asiakkuus ja tilaa edut Epassilta.
Lue lisää ja tilaa yrityksellesi Epassi.
Kumpi palvelu sopii yrityksellenne?
Smartum Plus – moderni ja joustava ratkaisu
Smartum Plus on uudempi palvelu, joka sopii yrityksille, jotka arvostavat joustavuutta ja laajaa etuvalikoimaa. Joustavan edun vuoksi voit antaa työntekijöille vapauden käyttää tarjotun etusumman omien ajankohtaisten tarpeiden mukaan, eri etutyyppien välillä.
Uudet edut kuten terveysetu ja pyöräetu ovat tarjolla vain Smartum Plus -palvelussa.
Smartum Saldo – perinteinen ja tuttu vaihtoehto
Smartum Saldo on pitkään käytössä ollut palvelu, joka tarjoaa perinteiset työsuhde-edut digitaalisessa muodossa. Se sopii erityisesti yrityksille, jotka ovat tottuneet käyttämään kyseistä edunjakotapaa ja järjestelmää.
Palvelun kautta tarjoat työntekijälle yhtä tai useampaa etua ja edun käyttö on rajattu valittuun etutyyppiin. Esim. liikunta- ja kulttuurisaldo on käytettävissä vain Smartum verkoston liikunta- ja kulttuuripaikkoihin.
Pari huomiota!
Smartum-seteleitä ei voi enää tilata.
Emme enää ota uusia rekisteröintejä Smartumin palveluihin. Jos olet jo Smartumin asiakas, voit tilata etuja täältä.
Pikaopas palveluiden eroista
Ominaisuus | SmartumPlus | Smartum Saldo |
Tarjottavat edut | Joustava etu (liikuntaetu / tai liikunta ja kulttuurietu, hierontaetu, terveysetu, työmatkaetu), lounasetu, pyöräetu | Liikuntasaldo, liikunta- ja kulttuurisaldo, hierontasaldo, työmatkasaldo, lounasaldo |
Etujen joustavuus | Työntekijät voivat itse valita, mihin tarjotun etusumman hyödyntää (joustava etu) | Edun käyttö on rajattu tilattuun etutyyppiin |
Etujen voimassaoloaika | 12 kk tilauksen vahvistamisesta tai kuluvan vuoden loppuun, riippuen laskutustavasta | 15 kk |
Ilmoittautuminen | Työnantaja lisää palveluun työntekijät. Työntekijöiltä ei vaadita erillistä ilmoittautumista. | Työntekijä ilmoittautuu etuun erillisen linkin kautta |
OmaLompakko edun omavastuuosuutta varten | Saatavilla | Ei saatavilla |
Hinnoittelu |
Prosenttuaalinen palvelupalkkio tilatun edun kokonaismäärästä. Lue lisää. |
Prosenttuaalinen tilinhoitomaksu tilatun edun kokonaismäärästä sekä laskutuslisä. Lue lisää. |
Laskutuslisä |
Ei erillistä laskutuslisää |
15 € + alv per tilaus |
Palvelusta toiseen siirtyminen
Smartum-etuja voi tilata tarpeen mukaan eri palveluista samanaikaisesti. Jos harkitset siirtymistä palvelusta toiseen, huomioithan, että kyseessä on kaksi eri järjestelmää, joten mahdolliset yrityksenne Smartum-tilillä olevat varat eivät siirry palvelusta toiseen.
Voinko siirtyä Epassiin itse?
Koska kyseessä on kaksi eri järjestelmää, et voi siirtää yrityksesi asiakkuutta Smartumista Epassiin itse. Voit itse sujuvoittaa asiakkuutesi siirtoa noudattamalla seuraavia ohjeita:
- Odota yhteydenottoa Smartumilta.
- Saat meiltä sähköpostia noin kuukautta ennen kuin yrityksesi asiakkuus on aika siirtää Smartumista Epassiin.
- Saat silloin lisätietoa aikataulusta sinun asiakkuutesi siirtymisen osalta.
- Jaa Smartum-tililläsi olevat varat etuina työntekijöillesi mahdollisimman pian, jotta vältyt palvelumaksulta, kun asiakkuutesi on siirtynyt.