1. Help Center
  2. Työnantajille
  3. Onko yritykselläni SmartumPlus vai Smartum Saldo

Smartum Plus vai Smartum Saldo – mistä tiedän, kumpi palvelu meillä on käytössä?

Smartumilla on markkinoilla kaksi eri palvelua yritys-asiakkaille: Smartum Plus ja Smartum Saldo. Tässä artikkelissa autamme sinua tunnistamaan, kumpaa palvelua yrityksenne käyttää, ja ohjaamme sinut oikeaan paikkaan kirjautumaan.

Viimeksi päivitetty: 6.6.2025

 

Molempiin palveluihin kirjaudutaan Smartum.fi -verkkosivujen kautta, ylälaidan "Kirjaudu" -painikkeesta.

Näyttökuva 2025-6-6 kello 9.33.46

Kyse on kahdesta eri palvelusta, johon on erilliset käyttöohjeet. Tästä syystä on hyvä selvittää, kumpaa palvelua käytätte.

Huom! Joillakin asiakkaillamme on molemmat palvelut käytössä hetkellisesti rinnakkain.



Smartum Plus

Uudempi Smartum Plus - palvelu mahdollistaa entistä yksilöllisemmän hyvinvoinnin tukemisen tarjoamalla työntekijöille laajemman kattauksen eri etutyyppejä käyttöön. Jos yrityksellänne on käytössä joustava etu, automaattinen lounasetu tai pyöräetu, käytössänne on Plus -palvelu. Palvelussa voit käyttää ryhmiä ja etuprosentteja etujen hallintaan.

Smartum Plus -palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella Smartum.fi -verkkosivujen tai suoraan tämän linkin kautta:

https://plus.smartum.fi/login


Näyttökuva 2025-6-6 kello 9.52.34

Tässä ohjeet Smartum Plus -palvelun käyttöön.



Smartum Saldo

Jos yrityksellänne on käytössä perinteiset Smartum-edut – kuten liikuntasaldo, liikunta- ja kulttuurisaldo, hierontasaldo tai työmatkasaldo – käytössänne on todennäköisesti Smartum Saldo -palvelu.

Tunnistat palvelun mm. näistä:

  • Työntekijä valitsee itse haluamansa etutyypin (esim. liikunta- ja kulttuurisaldo tai hierontasaldo) ja ilmoittautuu haluamaansa etuun työnantajan jakaman linkin kautta.

  • Etusumma kohdistuu valittuun etutyyppiin – sitä ei voi käyttää muihin etutyyppeihin

  • Palvelussa voidaan tarjota vaihtoehtoisia etupaketteja, joista työntekijä valitsee itselleen sopivimman vaihtoehdon etukäteen

  • Kirjautuminen tapahtuu Smartum-tunnuksilla, eli sähköpostiosoitteella ja salasanalla. Jos olet unohtanut salasanan, voit palauttaa sen kirjautumissivulla kohdasta “Unohtuiko salasana?”.

  • Etuprosentteja ja ryhmiä ei ole käytössä
  • Tilaamasi edut laskutetaan ennakkoon.

Smartum Saldo -palveluun kirjaudutaan Smartum.fi -verkkosivun kautta tai suoraan tästä linkistä:
https://extranet.smartum.fi/login

Näyttökuva 2024-9-24 kello 12.34.14

Tässä ohjeet Smartum Saldo -palvelun käyttöön. 


 

Epävarma edelleen? Ei hätää

Jos olet epävarma, kumpaa palvelua käytätte:

  • Kokeile kirjautumista molempiin palveluihin (Plus → verkkopankkitunnuksilla, Saldo → sähköpostilla ja salasanalla)

  • Tarkista edellinen lasku. Smartum Plus -palvelun laskun tunnistat asiakasnumerosta, joka on PLUS-alkuinen ja tilatut tuotteet laskuriveillä ovat Smartum Plus -alkuisia.

  • Ota yhteyttä asiakaspalveluumme palvelupyynnöllä, niin autamme sinua!