1. Help Center
  2. Työntekijöille
  3. Maksaminen ja sovelluksen käyttäminen

Kuinka lisään rahaa OmaLompakkoon?

Kun etuun kuuluu omavastuuosuus, voit käyttää etua lisäämällä pankkitililtäsi rahaa OmaLompakkoon omavastuuosuuden maksamista varten.

Jos saamallasi Smartum-edulla on erikseen määritetty omavastuuosuus, voi työnantaja kytkeä työntekijöille OmaLompakko-palvelun käyttöön, jolloin omavastuuosuus peritään OmaLompakosta suoraan SmartumPay-maksun yhteydessä. OmaLompakkoon lisätty raha ei koskaan kasvata käytössä olevan Smartum-etujen määrää, vaan on ainoastaan omavastuuosuuden maksamista varten.

Huomioithan, että Omalompakkoon siirrettyjä rahoja ei voida palauttaa takaisin työntekijälle, sillä omavastuuosuus on sitä varten, että työntekijä saa työnantajansa jakamat edut käyttöönsä. Talletathan siis rahaa Omalompakkoosi vain omavastuun mukaan. 

​Huomaathan, että mikäli työnantaja ei ole määritellyt OmaLompakkoa työntekijöiden käyttöön, ei rahaa ole myöskään mahdollista OmaLompakkoon siirtää.

1. Avaa SmartumPay-sovellus ja siirry alapaneelista Tilit-välilehdelle.

Näyttökuva 2023-10-11 kello 11.49.14

2. Avaa OmaLompakko-näkymä ruudun oikeasta yläkulmasta.

Näyttökuva 2023-10-11 kello 11.51.57

3. Paina Lisää rahaa -painiketta.

Näyttökuva 2023-10-11 kello 11.52.28

4. Syötä sähköpostiosoitteesi maksukuittien lähettämistä varten sekä summa, jonka haluat lisätä OmaLompakkoon. Paina Vahvista-painiketta, ja viimeistele siirto oman pankkisi pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Tunnistautuminen tulee tehdä useamman kerran pankistasi riippuen, joten seuraathan ruudulla annettuja ohjeita.

Näyttökuva 2023-10-11 kello 11.53.12

5. Kun raha on siirtynyt OmaLompakkoon onnistuneesti, saat siitä ruudulle ilmoituksen, sekä kuitin sähköpostiisi.

Näyttökuva 2023-10-11 kello 11.53.44

Eikö rahan lisäys OmaLompakkoon onnistu? Saitko virheilmoituksen?

Varmista ensiksi pankkisi sivuilta, onko maksupalveluissa huoltokatko ja yritä siirtoa myöhemmin uudelleen.