SmartumPlus -etujen tilaajana hallinnoit yrityksenne etutilauksia. Toisen tai useamman tilaajan lisäämisellä varmistat, että etujen hallinta sujuu keskeytyksettä ja joustavasti tilanteessa kuin tilanteessa.
Tästä artikkelista löydät ohjeet seuraaviin aihealueisiin:
Uuden tilaajan tai yhteyshenkilön lisääminen
Tilaajien tai yhteyshenkilöiden hallinta
Yrityksemme tilaajahenkilö ei ole meillä enää töissä
Viimeksi päivitetty 13.6.2025
Uuden tilaajan tai yhteyshenkilön lisääminen
- Kirjaudu Smartum-palveluun.
- Valitse hallinnoitava yritys vasemmasta yläkulmasta ja siirry "Yritysasetukset" -näkymään.
- Siirry sivun kohtaan "Lisää tilaaja".
Tässä osiossa voit lisätä uuden tilaajan tai yhteyshenkilön. - Syötä lisättävän tilaajan tai yhteyshenkilön sähköpostiosoite. Varmista, että sähköpostiosoite on oikein, sillä kutsu lähetetään tähän osoitteeseen.
- Klikkaa “Lähetä kutsu” -painiketta. Kutsu lähetetään sähköpostitse, ja uusi tilaaja voi aktivoida roolinsa sähköpostin ohjeiden mukaisesti.
Uuden tilaajan kutsut ovat voimassa 48 tuntia. Mikäli kutsu vanhenee ennen aktivointia, voit lähettää muistutusviestin tilaajat -osion toiminnot -sarakkeesta.
Tilaajien ja yhteyshenkilöiden hallinnointi
Kun uusi tilaaja tai yhteyshenkilö on lisätty, voit hallinnoida heidän oikeuksiaan Toiminnot -sarakkeen kautta.
- Lähetä muistutussähköposti:
Tämä toiminto lähettää muistutuksen aktivoimattomasta kutsusta. - Peru kutsu: Jos kutsu on vielä aktivoimatta, voit perua sen.
- Poista tilaaja tai yhteyshenkilö: Voit poistaa käyttäjän oikeudet, mutta huomioithan, että ainut tilaaja tai yhteyshenkilö ei voi poistaa itseään.
Yrityksemme tilaajahenkilö ei ole enää meillä töissä
Mikäli tilaajaa, joka voisi lisätä uuden/uusia tilaaja-henkilöitä palveluun, ei löydy (esim. tilaajan työsuhde on päättynyt, eikä roolia ole annettu kenellekään toiselle) eikä palveluun ole kenelläkään enää pääsyä, pyydämme ottamaan yhteyttä työnantajien asiakaspalveluun tilaajat@smartum.fi.
Tällöin tarkistamme onko tilaaja-roolia pyytävällä henkilöllä nimenkirjoitusoikeus. Mikäli ei ole, niin pyydämme valtakirjaa ennen tilaaja-roolin myöntämistä.
Mahdolliset ongelmatilanteet
Jos kohtaat ongelmia uuden tilaajan tai yhteyshenkilön lisäämisessä, varmista seuraavat asiat:
- Sähköpostiosoite on syötetty oikein eikä se sisällä kirjoitusvirheitä.
- Kutsu on edelleen voimassa (alle 48 tuntia vanha). Mikäli kutsu ei ole enää voimassa, lähetä uusi muistutussähköposti.
- Olet kirjautunut SmartumPlus -palveluun oikeilla tunnuksilla.
Lue täältä miten päivität työnantajan yrityksen tietoja Smartum Plus-palvelussa.