Smartum Liikunta- ja kulttuuriedun maksujen vastaanottaminen

Smartum-maksujen vastaanottaminen sujuu liukkaasti. Työnantaja voi tarjota henkilöstölleen Smartum Liikunta- tai Liikunta- ja kulttuurietua joko sähköisenä Smartum Saldona tai perinteisinä seteleinä.

Smartum Liikunta- ja Liikunta- ja kulttuurietu on asiakkaalle tarjottu henkilökohtainen etu, joten hän voi maksaa Smartumeilla vain omat liikuntaan tai kulttuuriin liittyvät kulunsa. Tarkistathan korttia tai seteleitä käyttävän asiakkaan henkilöllisyyden tarvittaessa.

Smartum Liikunta- ja kulttuuriseteleiden vastaanottaminen

Smartum Liikunta- tai Liikunta- ja kulttuurisetelillä suoritettuja maksuja ei voi vaihtaa rahaksi eikä maksuista voi antaa takaisin vaihtorahaa. Asiakkaalta ei saa periä lisämaksua Smartum-seteleillä maksaessa. Ylimenevän summan voi maksaa rahalla tai asiakas voi käyttää useampia seteleitä kerrallaan. Smartum-seteleillä voi maksaa alennustuotteita.

Smartum Liikuntaseteliä voidaan käyttää ainoastaan liikuntasuorituksen maksamiseen Smartum Oy:n kanssa sopimuksen tehneissä liikuntapaikoissa. Liikuntaseteli on aina 4,00 euron arvoinen.

Smartum Liikunta- ja kulttuurisetelillä voidaan maksaa Smartum Oy:n kanssa sopimuksen tehneiden kulttuuri- sekä liikuntapaikkojen palveluita. Liikunta- ja kulttuuriseteli on aina 5,00 euron arvoinen.

Smartum-korttimaksujen vastaanottaminen

Smartum-kortilla suoritettuja maksuja ei voi vaihtaa rahaksi eikä maksuista voi antaa takaisin vaihtorahaa. Asiakkaalta ei myöskään saa periä lisämaksua Smartum-kortilla maksaessa. Ylimenevän summan asiakas voi kuitata käteisellä tai muulla maksutavalla.

Smartum-kortti on sirullinen Visa-kortti. Kun kortti on luettu, maksupääte tulostaa allekirjoitettavan kuitin ja asiakas vahvistaa maksun allekirjoituksellaan. Veloituksen onnistuminen edellyttää, että Smartumilla on tiedossa maksupäätteenne tiedot. Jotta saamme tarvittavat maksupäätetiedot järjestelmäämme, tulee teidän tehdä testiveloitus Smartum-aktivointikortilla, jonka lähetämme postitse heti, kun yritys on rekisteröitynyt kumppaniksemme.

Smartum-kortilla suoritetut maksut varmennetaan aina. Mikäli maksupäätteen suorittamaan varmennuskyselyyn ei saada hyväksyvää vastausta, myyntiä ei voi tehdä. Mahdolliset veloitusten korjaukset tehdään maksupäätteellä laitetoimittajan ohjeiden mukaisesti.

Smartum-kännykkämaksujen vastaanottaminen

Asiakas voi kuitata maksun harrastuksistaan myös näyttämällä Smartum-tilillään luomansa QR-koodin tulosteesta tai kännykän ruudulta. Koodin voi lukea kahdella tapaa:
1)  Kirjaudu omaan Smartum-verkkopalveluun ja syötä koodin numerosarja sille varattuun kohtaan. Seuraa ohjeita.
2)  Osa kassajärjestelmistä voidaan integroida vastaanottamaan Smartum-kännykkämaksuja. Koodi luetaan lukijalla tai numerosarja syötetään suoraan kassaan. Tiedustelethan integraatiomahdollisuutta omalta kassajärjestelmätoimittajaltasi.

Smartum-verkkomaksujen vastaanottaminen

Jos myytte palveluitanne verkkokaupassa, Smartum voidaan lisätä maksutavaksi verkkokauppaan muiden verkkopankkimaksutapojen rinnalle. Jos tämä vaihtoehto kiinnostelee, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, asiakaspalvelu@smartum.fi tai 0600 14988.

Mikäli teillä ei ole omaa verkkokauppaa, asiakas suorittaa maksun Smartumin verkkopalvelussa (kulttuuripaikat) tai Smartumin Kumppanipalvelussa (liikuntapaikat) ja esittää kassalla maksutositteen tulosteena tai kännykän ruudulta. Suoritukset näkyvät omassa verkkopalvelussanne ja ne tilitetään automaattisesti.