Smartum Liikunta- ja kulttuuriedun maksujen vastaanottaminen

Smartum-maksujen vastaanottaminen sujuu liukkaasti. Työnantaja voi tarjota henkilöstölleen Smartum Liikunta- tai Liikunta- ja kulttuurietua joko sähköisenä Smartum Saldona tai perinteisinä seteleinä.

Smartum Liikunta- ja Liikunta- ja kulttuurietu on asiakkaalle tarjottu henkilökohtainen etu, joten hän voi maksaa Smartumeilla vain omat liikuntaan tai kulttuuriin liittyvät kulunsa. Tarkistathan korttia tai seteleitä käyttävän asiakkaan henkilöllisyyden tarvittaessa.

Smartum Liikunta- ja kulttuuriseteleiden vastaanottaminen

Smartum Liikunta- tai Liikunta- ja kulttuurisetelillä suoritettuja maksuja ei voi vaihtaa rahaksi eikä maksuista voi antaa takaisin vaihtorahaa. Asiakkaalta ei saa periä lisämaksua Smartum-seteleillä maksaessa. Ylimenevän summan voi maksaa rahalla tai asiakas voi käyttää useampia seteleitä kerrallaan. Smartum-seteleillä voi maksaa alennustuotteita.

Smartum Liikuntaseteliä voidaan käyttää ainoastaan liikuntasuorituksen maksamiseen Smartum Oy:n kanssa sopimuksen tehneissä liikuntapaikoissa. Liikuntaseteli on aina 4,00 euron arvoinen.

Smartum Liikunta- ja kulttuurisetelillä voidaan maksaa Smartum Oy:n kanssa sopimuksen tehneiden kulttuuri- sekä liikuntapaikkojen palveluita. Liikunta- ja kulttuuriseteli on aina 5,00 euron arvoinen.

Smartum-korttimaksujen vastaanottaminen

Smartum-kortilla suoritettuja maksuja ei voi vaihtaa rahaksi eikä maksuista voi antaa takaisin vaihtorahaa. Asiakkaalta ei myöskään saa periä lisämaksua Smartum-kortilla maksaessa. Ylimenevän summan asiakas voi kuitata käteisellä tai muulla maksutavalla.

Smartum-kortti on sirullinen Visa-kortti. Kun kortti on luettu, maksupääte tulostaa allekirjoitettavan kuitin ja asiakas vahvistaa maksun allekirjoituksellaan. Veloituksen onnistuminen edellyttää, että Smartumilla on tiedossa maksupäätteenne tiedot. Jotta saamme tarvittavat maksupäätetiedot järjestelmäämme, tulee teidän tehdä testiveloitus Smartum-aktivointikortilla, jonka lähetämme postitse heti, kun yritys on rekisteröitynyt kumppaniksemme.

Smartum-kortilla suoritetut maksut varmennetaan aina. Mikäli maksupäätteen suorittamaan varmennuskyselyyn ei saada hyväksyvää vastausta, myyntiä ei voi tehdä. Mahdolliset veloitusten korjaukset tehdään maksupäätteellä laitetoimittajan ohjeiden mukaisesti.

Valitettavasti SumUp- ja iZettle-maksupäätteillä ei voi ottaa vastaan Smartumin korttimaksuja, sillä asiakkaan on kuitattava maksu allekirjoituksella.

SmartumPay-mobiilimaksujen vastaanottaminen

SmartumPay on uusi mobiilisovellus, jolla asiakas voi kuitata palvelut mutkattomasti. Hän voi käyttää ”Pikamaksua”, jolloin sovelluksesta valitaan oikea toimipaikka, mihin halutaan maksaa. Asiakas syöttää palvelun/ostoksen summan ja vahvistaa maksun. Hän näyttää kuitin kännykkänsä ruudulta kassahenkilölle, joka tarkistaa maksun onnistumisen. Kuitista kannattaa tarkistaa summa, toimipisteen nimi sekä osoite. Kuitin yläkulmasta näkee, milloin maksu on suoritettu. Kuitissa näkyvä animaatio liikkuu 30 min. maksun luomisesta. Kuitti on voimassa kuitenkin myös tämän jälkeen.

Kuittia näpäyttämällä pääsee tarkistusnäkymään, jossa maksun voi merkata tarkistetuksi. Kuitin ja tarkistusnäkymän tilaksi muuttuu ”tarkistettu”. Näin varmistetaan, että palvelu lunastetaan kuitilla vain kerran. Maksu lyödään kassaan kuitissa näkyvällä summalla.

SmartumPay-sovelluksella on mahdollista maksaa myös QR-koodilla. Tällöin tarvitset QR-koodilukijan tai voit syöttää koodin manuaalisesti Smartum-verkkopalveluun ja tehdä veloituksen sitä kautta.

Jos sovelluksella tehty veloitus on virheellinen, se voidaan mitätöidä Smartumin verkkopalvelun kautta.

Smartum-verkkomaksujen vastaanottaminen

Jos myytte palveluitanne verkkokaupassa, Smartum voidaan lisätä maksutavaksi verkkokauppaan muiden verkkopankkimaksutapojen rinnalle. Jos tämä vaihtoehto kiinnostelee, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, asiakaspalvelu@smartum.fi tai 0600 14988.