Smartum language switcher

Näin maksat Smartum Saldolla

Olet saanut työnantajaltasi Smartum Saldoa hyvinvointisi edistämiseksi, mahtavaa! Smartum Saldolla maksat kätevästi joko ennakkoon verkossa tai paikan päällä kortilla tai kännykällä. Voit valita tuhansista käyttökohteista ympäri Suomen.

Mitä saldoa minulla on?

Tarkista omasta Smartum-verkkopalvelustasi, mitä saldoa työnantaja on ladannut tilillesi. Verkkopalveluun kirjaudut tunnuksillasi tämän sivun ylälaidasta.

  • Liikuntasaldolla voit maksaa liikuntapalveluita.
  • Liikunta- ja kulttuurisaldolla voit harrastaa valintasi mukaan sekä liikuntaa että kulttuuria.
  • Lounassaldolla voit maksaa työpäivän aikaisen lounasruokailusi. Lounassaldoa voi käyttää kerralla 6,40-10,30 euroa.
  • Työmatkasaldolla voit ostaa työmatkalipun R-kioskeista ympäri Suomen. Huom! Vain Smartum-mobiilimaksu.
  • Hierontasaldolla voit maksaa hierontakäynnin. Huom! Vain Smartum-mobiilimaksuPitkään toivottu hierontaetu on pilottivaiheessa ja tulee myyntiin vuoden 2018 alussa. Lue lisää ja katso hieronnan käyttöpaikat täältä.

Näin maksat Smartum Saldolla

1. Saldolla maksaminen verkossa

a. Verkkomaksu

Verkkomaksulla tarkoitetaan tilisiirtoa Smartum Saldo -tililtäsi palveluntuottajan tilille. Verkkomaksulla voit maksaa liikunta- ja kulttuuripalveluita. Näin teet verkkomaksun:

  1. Etsi haluamasi käyttöpaikka käyttökohdehaustamme
  2. Mikäli käyttöpaikan kohdalla näkyy verkkomaksu-kuvake, voit maksaa palvelun verkkomaksulla.
  3. Klikkaa kohtaa ”Verkkomaksu toimipisteelle” ja seuraa ohjeita.
    • Kulttuuripaikkojen osalta verkkomaksu tehdään Smartum-verkkopalvelussa
    • Liikuntapaikkojen verkkomaksua tehdessäsi sinut ohjataan Polku-palveluun. Tutustu lähemmin Polkuun täällä
  4. Maksun suoritettuasi saat tositteen maksusta
    • Kulttuuripaikkojen maksuista tosite tulee sähköpostiisi
    • Liikuntapaikkojen maksuista tosite löytyy Polusta ja sähköpostistasi
  5. Esitä maksutosite käyttöpaikan kassalla joko kännykkäsi ruudulta tai paperille tulostettuna. Varaudu todistamaan myös henkilöllisyytesi.

Verkkomaksutosite on aina kertakäyttöinen, eikä siitä saa antaa rahaa takaisin eikä jäänyttä arvoa voi käyttää myöhemmin.

b. Maksaminen verkkokaupoissa

Osa palveluntuottajista on lisännyt Smartumin maksutavaksi verkkokauppaansa, jolloin maksuvaiheessa valitaan Smartum muiden verkkopankki- ja maksukorttivaihtoehtojen joukosta.

 

2. Saldolla maksaminen paikan päällä

a. Korttimaksu

Smartum-maksukortilla voit maksaa niin liikuntaa, kulttuuria kuin lounastakin. Kortilla maksetaan normaaliin tapaan kassan maksupäätteessä. Smartum-maksukortissa ei ole pin-koodia vaan kuittaat maksun allekirjoituksellasi.

HUOM! R-kioskeissa on poikkeuksellisesti maksutapana vain mobiilimaksu.

b. Mobiilimaksu

Katso tästä,
miten helposti maksat
Smartum-mobiilimaksulla!

Voit maksaa älypuhelimellasi tai tabletilla tehtävällä mobiilimaksulla liikuntaa, kulttuuria, lounasta, työmatkaa ja hierontaa. Näin teet mobiilimaksun:

  1. Varmista ensin, että palveluntuottaja ottaa vastaan mobiilimaksuja
  2. Avaa Smartum-sovellus (iOS ja Android) tai kirjaudu sisään Smartum-verkkopalveluun
  3. Luo mobiilimaksukoodi ja seuraa ohjeita
  4. Näytä QR-koodi kassahenkilölle, joka veloittaa ostoksesi mukaisen summan Smartum Saldo-tililtäsi
  5. Huomioithan, että koodi on voimassa 10 minuuttia! Jos koodi ehtii vanhentua, voit luoda sen uudelleen.

Mikäli sinulla ei ole älypuhelinta, voit myös tulostaa koodin paperille. Tulostettu koodi on voimassa tulostusvuorokauden loppuun saakka.

Tapahtumalippujen maksaminen

Smartum Saldolla voit maksaa useiden lipunvälitysyritysten toimipisteissä. Lue lisää täältä!

Tarkista Saldo-tilisi saldo

Kun haluat tarkistaa Saldo-tilisi tilanteen, muuttaa yhteystietojasi tai ilmoittaa kadonneesta maksukortista, sinun tulee kirjautua Smartum-verkkopalveluun omille sivuillesi. Kirjaudu palveluun sivun oikeasta yläkulmasta.

Kadonnut maksukortti

Jos maksukorttisi katoaa, voit ilmoittaa korttisi kadonneeksi kirjautumalla Smartum-verkkopalveluun. Kirjaudu palveluun sivun oikeasta yläkulmasta. Muista myös pyytää työnantajaasi tilaamaan sinulle uusi maksukortti.

Smartumin asiakaspalvelu apunasi

Jos et löydä vastauksia etsimääsi asiaan omilta sivuiltasi Smartum-verkkopalvelusta tai usein kysytyistä kysymyksistä me Smartumin asiakaspalvelussa autamme sinua mielellämme. Voit olla meihin yhteydessä joko puhelimitse, sähköpostitse tai sosiaalisen median kanaviemme kautta. Asiakaspalvelumme on käytettävissäsi arkisin klo 8:30 -16:00 välisenä aikana.

Puhelin 0207 498 820
Sähköposti: asiakaspalvelu@smartum.fi
Facebook
Twitter:
(Puhelun hinta matkapuhelimesta:  8,35 snt/puhelu + 17,17 snt/min ja lankapuhelimesta  8,35 snt/puhelu + 7,02 snt/min. Myös jonotus on maksullista)


 

Lue asiaa hyvinvoinnista ja edun käyttövinkit Smartum Stagesta