Smartum language switcher

Smartum-mobiilimaksu palveluntuottajalle?

Mikä on Smartum-mobiilimaksu?

Helppo, nopea ja nykyaikainen tapa maksaa Smartum Saldolla QR-koodia hyödyntäen.

Miten mobiilimaksu veloitetaan?

Asiakas luo omassa Smartum-verkkopalvelussaan QR-koodin, jonka hän näyttää puhelimen ruudulta tai tulosteena. Koodi luetaan kassalla seuraavasti:

  1. Kaikilla käytössä:
    Kirjaudu omaan Smartum-verkkopalveluunne ja syötä koodin numerosarja siihen varattuun tilaan. Verkkopalvelu ohjaa sinua veloituksen tekemisessä. KATSO KUVALLINEN OHJE tai VIDEO

TAI

  1. Osa kassajärjestelmistä
    voidaan jatkossa integroida vastaanottamaan Smartum-mobiilimaksua. Tällöin koodi luetaan lukijalla tai numerosarja syötetään suoraan kassaan. Integraatiota kehitetään parhaillaan, tiedotamme asiasta myöhemmin.

Kuka voi vastaanottaa mobiilimaksua?

Mobiilimaksun vastaanottaminen vaatii vain nettiyhteyden kassalla. Veloituksen voi tehdä myös kännykällä, jossa on nettiyhteys. Jos mobiilimaksu ei vielä ole aktivoitu toimipisteenne maksutavaksi, toimi näin:

  • Kirjaudu toimipisteen pääkäyttäjänä Smartum-verkkopalveluun
  • Valitse oikeasta yläkulmasta ”Käyttäjätilin” alta ”Toimipisteen tiedot”. Mobiilimaksun voit rastia kohdassa ”Hyväksytyt maksuvälineet”

Onko mobiilimaksua pakko vastaanottaa?

Ei ole, mutta vastaanottaminen kannattaa!

  • Edullisempi veloitustapa: ei korttikuluja maksutapahtumasta
  • Varmuus: mobiilimaksu ei ole riippuvainen maksupääte- ja varmennusyhteyksistä
  • Nopeus: veloitus on yksinkertaista, lisäksi Smartum-mobiilimaksu voidaan myöhemmin integroida suoraan tiettyjen toimittajien kassajärjestelmään.

Maksaako käyttöönotto jotain?

  • Smartum-verkkopalvelun kautta veloitettuna ei, päinvastoin mobiilimaksu on halvempi (ja varmempi!) kuin korttimaksut
  • Kassajärjestelmään integroituna toimittaja saattaa periä kk-maksun.

Missä tapauksessa mobiilimaksua ei voi vastaanottaa?

Jos kassalla ei ole nettiyhteyttä.

HUOM!
Veloituksenhan voi tehdä myös kännykällä kirjautumalla omaan Smartum-verkkopalveluun. Jos kassalla ei ole mitään nettiyhteyttä, kännykkääkään, mobiilimaksuja ei voi vastaanottaa.

Miten voin mainostaa omissa sähköisissä kanavissa mobiilimaksua?

Alla olevalla valmiilla kuvalla voit ilmoittaa asiakkaille, että teillä voi maksaa myös Smartum Saldo -mobiilimaksuja.

Poistuuko Smartum-kortti tai setelit?

Ei, mobiilimaksu tulee niiden rinnalle.