Postin lakko vaikuttaa Smartumin setelien ja korttien kulkuun koko maassa 11.11. alkaen. Lue asiasta tarkemmin tiedotteestamme. PS. SmartumPay-mobiilisovelluksella sähköiset Saldo-edut ovat käytettävissä heti. Lue tiedote tästä

Ajankohtaista

Postin lakon vaikutukset Smartum-setelien ja -korttien kulkuun

Postin lakko vaikuttaa postinjakeluun, -käsittelyyn ja -kuljetukseen koko Suomessa maanantaista 11.11.2019 lähtien. Lakko vaikuttaa myös Smartumin setelien ja korttien kulkuun.

Alla ohjeita erilaisiin tilanteisiin. Tämä tiedote perustuu perjantaina 8.11. saatavilla olevaan tietoon, ja tilanne saattaa muuttua. Huomioithan, että myöskään asiakaspalvelumme ei pysty arvioimaan tilannetta ja sen vaikutuksia tarkemmin kuin mitä alla on kerrottu.

Vaikutukset setelien toimittamiseen

Jos olet tilannut Smartumin seteleitä, huomioithan, että setelien toimittamisessa voi kestää useita viikkoja. Smartum ei toimita seteleitä automaattisesti muiden kuriiripalveluiden kautta Postin lakon aikana, mutta voit itse halutessasi sopia toimittamisesta omakustanteisesti esim. DHL:n tai Matkahuollon kanssa, mikäli haluat saada setelit nopeammin. Tässä tapauksessa ilmoitathan asiasta myös meille osoitteeseen tilitys@smartum.fi.

Voit myös noutaa setelit Smartumin toimistolta, osoitteesta Yrjönkatu 11 B, 00120 Helsinki. Tässä tapauksessa sovi noutamisesta etukäteen kanssamme lähettämällä viestiä osoitteeseen tilitys@smartum.fi.

Huom! Yli 30 vihkoa sisältävät tilaukset lähetämme pakettina, jolloin toimittaminen saattaa onnistua nopeammin Yli 8000 euron arvoiset setelitilaukset toimitamme lähettikuljetuksena, joten niihin lakko ei suoraan vaikuta.

Vaikutukset setelien tilittämiseen

Jos olet tilittämässä seteleitä Smartumille, otathan huomioon, että setelien saapumisessa Smartumille voi kestää useita viikkoja. Jos haluat saada setelit tilitettyä nopeammin, voit halutessasi toimittaa ne meille omakustanteisesti esim. DHL:n tai Matkahuollon kautta. Toimitusosoite on Smartum Oy, Yrjönkatu 11 B, 00120 Helsinki.

Voit myös tuoda tilityksen Smartumin toimistolle, osoitteeseen Yrjönkatu 11 B, 00120 Helsinki. Vastaanottomme palvelee ma-ke klo 9-15. Vaihtoehtoisesti voit tuoda tilityksen porttikongin puolelta tavarantoimitus-ovesta ma-pe klo 8-15 välillä.

Vaikutukset korttien toimittamiseen

Smartum-korttien toimittaminen saattaa viivästyä useita viikkoa lakon seurauksena. Kortin normaali toimitusaika on kaksi viikkoa. Jos odotat korttiasi tai työntekijöidesi kortteja, emme pysty takaamaan, että posti toimittaa ne vuoden 2019 puolella. Myöskään vanhentuvien korttien tilalle lähetettävät uudet kortit eivät välttämättä saavu perille ennen kortin vanhenemista.

Suosittelemme, että käytät Saldo-etujasi uudella SmartumPay-mobiilisovelluksella, jossa edut ovat käytettävissä heti. SmartumPaylla pääset käyttämään samaa saldoa kuin kortin kautta, eikä sinun tarvitse tehdä muuta kuin ladata maksuton sovellus ja kirjautua sisään. Kirjautuminen tapahtuu samoilla tunnuksilla kuin millä kirjaudut Smartum-verkkopalveluun eli ekstranetiin.

Jos olet juuri tilannut Saldo-etuja, SmartumPay on työntekijöiden käytettävissä heti, kun työnantajan maksusuoritus on saapunut tilillemme. Sovelluksesta voi näppärästi myös tarkistaa käytössä olevan Saldon määrän sekä sen, milloin edut vanhenevat.

Lataa SmartumPay-sovellus Google Play -kaupasta tai App Storesta.