Smartum

Mutkatonta maksamista SmartumPay-mobiilisovelluksella!

Työsuhde-etuja käytetään yhä vahvemmin digitaalisesti. Smartum lanseerasi toukokuussa 2019 uuden SmartumPay-mobiilisovelluksen sähköisiä Smartum Saldo -etuja käyttäville työntekijöille sekä etuja vastaanottaville palveluntuottajille.

Kustannukset kuriin SmartumPayn avulla

Smartumin sähköisten työsuhde-etujen käyttäjät kuittaavat maksut esim. liikuntaharrastuksista tai lounaasta maksuttomalla SmartumPay-mobiilisovelluksella. Käyttäjä valitsee oikean toimipaikan, syöttää maksettavan summan ja kuittaa maksun kännykän ruutua pyyhkäisemällä. Palveluntuottaja vain tarkistaa sovelluksen luoman kuitin asiakkaansa kännykän ruudulta. Kuitilta löytyy mm. maksun summa, päivämäärä ja aika. Palveluntuottaja voi halutessaan merkitä maksun tarkistetuksi, mikäli haluaa varmistua, että palvelu lunastetaan kuitilla vain kerran.

– SmartumPay-maksujen maksaminen ja vastaanottaminen on tehty sekä käyttäjille että palveluntuottajille mahdollisimman helpoksi. Maksun tekeminen ja vastaanottaminen käy vikkelästi. Palveluntuottajalta ei vaadita kännykkää tai lisälaitteita. Hän vain tarkistaa kuitin ja maksutapahtuma on valmis, kertoo Smartumin myyntijohtaja Kalle Lehtinen.

Smartum on informoinut palveluntuottajaverkostoaan SmartumPay-sovelluksesta alkukeväästä lähtien. SmartumPayta vastaanottava verkosto kasvaa jatkuvasti. – Maksutapahtuman mutkattomuuden lisäksi, digitaalisten SmartumPay-maksujen vastaanottaminen tuo palveluntuottajalle kustannussäästöjä. Toisin kuin kortti- ja setelimaksuissa, transaktio- tai postituskuluja ei tule. Palveluntuottaja maksaa Smartumille vain maksutapahtumasta muodostuvan palvelupalkkion, eikä muita kuluja ole, kertoo Lehtinen ja jatkaa, - Työnantaja-asiakkaamme näkökulmasta SmartumPayn käyttöönotto on edullista, sillä mikäli kaikki maksut hoidetaan mobiilisti, ei synny mahdollisia korttikuluja tai seteleiden nimeämiskuluja. Tämän lisäksi etua käyttävän ei tarvitse odotella kortin saapumista, vaan SmartumPaylla edut ovat käytettävissä heti, kun saldoa on ladattu edunsaajan Smartum-tilille.

Keskiössä käytettävyys

Smartumin asiakkaat ovat odottaneet helppokäyttöistä mobiilimaksua kuumeisesti ja SmartumPay on vastaus asiakkaiden toiveisiin. Yritys haluaakin siirtää nykyisen asiakaskuntansa käyttämään SmartumPayta mahdollisimman pian. Smartum on käynyt keskusteluja asiakkaidensa ja kumppaniensa kanssa ominaisuuksista, jotka nähdään tärkeinä mobiilimaksamisen sovellusta suunnitellessa. – Olemme kumppaniemme kanssa todenneet, että markkinoilta löytyy erilaisia ratkaisuja mutta niiden käytettävyydessä on ollut toivomisen varaa. Tavoitteenamme onkin helpottaa käytettävyyttä ja olemme siinä hienosti onnistuneet, toteaa Lehtinen.

SmartumPay on kaikille osapuolille positiivinen ja elämää helpottava juttu.

Riippuu pitkälti palvelusta, miten käyttäjä etujaan SmartumPaylla käyttää. Lounaalla maksamisen tulee olla nopeaa ja maksu tapahtuu paikan päällä, kun taas esimerkiksi kulttuurielämysten tai hiihtolippujen maksaminen tapahtuu useimmiten etänä. – SmartumPay on kaikille osapuolille positiivinen ja elämää helpottava juttu. Palveluntuottajan kannalta tämä voi vapauttaa resursseja, kun asiakas voi tehdä maksun etukäteen ja jopa mahdollisesti etänä, ja asiakkaat taas saavat nopeampaa palvelua ja voivat keskittyä maksutapahtuman sijasta elämään, Lehtinen kertoo.

SmartumPayta kehitetään palautteen perusteella

SmartumPayn ensimmäinen versio löytyy nyt sovelluskaupoista (App Store ja Google Play Store) ja on ladattavissa niille, jotka saavat Smartum Saldo -työsuhde-etuja työnantajiltaan. Sähköisiä Smartum Saldo -etuja parhaillaan tarjoavalta työnantaja-asiakkaalta ei siis vaadita mitään toimenpiteitä, mikäli haluaa ottaa SmartumPay-sovelluksen henkilöstönsä käyttöön. SmartumPay-mobiilimaksu kuuluu ns. Smartum Saldo -pakettiin, johon kuuluvat myös mahdollinen maksukortti sekä verkkomaksu, käyttöpaikasta riippuen.

Palveluntuottajaltakaan ei vaadita toimenpiteitä sovelluksen lataamisen suhteen. Palveluntuottaja ei tarvitse sovellusta, vaan hän ainoastaan tarkistaa maksut asiakkaansa kännykän ruudulta. SmartumPayta kehitetään käyttäjien palautteen perusteella, jotta käyttökokemus olisi mahdollisimman mutkaton sekä SmartumPaylla maksaville että maksuja vastaanottaville.

Lue lisää SmartumPaysta täältä!

Teksti ja kuvat:
Sanna Sundholm

Haluatko kuulla lisää SmartumPaysta?

Klikkaa ja lataa uusi SmartumPay-mobiilisovellus!

Lue lisää!